Chokladbollar

Hej och välkommna till min bakblogg!
Jag vet att det finns FULLT med bakbloggar på internet men jag har länge känt mig sugen på att skaffa mig en egen så nu är det dax.



Jag inleder med det busenkla klassiska receptet på;

Chokladbollar (ca 30 stycken)



Du behöver:
100 g rumsvarmt smör
1 dl socker
1 msk vanillinsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
3 msk starkt kaffe
pärlsocker, kokos eller strössel till garnering

Blanda alla ingredienser och rulla små bollar. Rulla sedan bollarna i den garneringen som du tycker är godast eller vackrast!




Kommentarer
Postat av: Lisa

åhh, tack så mycket! :)





nu när jag läste din blogg fick jag lust att baka något, hehe :p

2009-05-13 @ 17:49:48
URL: http://thelis.blogg.se/

- Observera att det är copyright på bilderna

- Lämna gärna en kommentar och ha en bra dag (:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0