Fina knäckebrödet

25 g jäst
1 tsk salt
2,5 dl kroppsvarmt vatten
1 dl linfrö
1 msk honung
1 dl havrekli
5 dl vetemjöl
2 dl permesanost

1. Sätt ugnen på 250 grader.
2. Rör ut jäst och salt med vattnet i en bunke (eller köksmaskin).
3. Tillsätt resten av ingredienserna. Arbeta degen ca 10 min för hand eller 5 min med maskin. Jäs under bakduk i 15 min.
4. Dela degen i 30 delar. Kavla ut varje del till runda bitar, så tunna som möjligt. Underlättar att ha ganska mycket mjöl på bakbordet.
5. Kavla sedan med kruskavel eller nagga med en gaffel. Lägg de utkavlade bitarna på plåt med bakplåtspapper.
6. Grädda ca 5-7 min (kan variera mycket!) och låt sedan bröden svalna på galler.

"Smaken" kan man variera med att använda olika typer av ost eller kryddor. Bara fantasin sätter gränsen.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2013-04-17 @ 16:20:54
URL: http://www.hittarecept.se

- Observera att det är copyright på bilderna

- Lämna gärna en kommentar och ha en bra dag (:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0