Ben & Jerry's Halfbaked

Idag hade jag och min basgrupp en redovisning om Ben & Jerry's och deras arbete med CSR - företagets sociala ansvar i samhället. Vi lyckades nästan övertyga dom allihopa om att Ben & Jerry's tillverkar en snäll glass. Ni vet väl säkert att det finns flera glassar som är fairtrade-märkta och att dom skänker pengar till välgörenhet. Men visste ni att dom bara använder frigående ägg och mjölk från kor som inte får tillväxthormoner. Dom tillverkar dessutom sina förpackningar av 95% (har jag för mig) återvinningbart material. Snacka om en snäll glass ;)




Okej, nu lät jag väldigt reklamig, jag vet. Vi får skylla på att glassen jag åt nyss var så god så att jag blev helt till mig! Denna på bilden ovan är nog min favorit. Jag hade glömt hur god den var! Mums!

Vilken glass är er favorit?

Kommentarer
Postat av: mikkaaaa

hahahha :D hejja oss. själv blev det massa lösgodis till bion :D

2009-10-03 @ 00:05:57
Postat av: Anonym

phish food! :D

men den där är också gryymt god..

2009-10-03 @ 11:11:01
Postat av: carolina

half baked är ju supergott! annars gillar jag den sorten dom har tagit bort "fossil fuel" =(

2009-10-03 @ 12:07:12
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Ida

Hehe lungt! :) Han är en liten storhäst. Faktiskt så kommer jag inte ihåg hur hög han är. Nämligen inte min häst :)

2009-10-03 @ 15:54:03
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Julia

Tycker inte om B&J´s alls - däremot är min enda glass-favorit Häägen Dazs Pralines&Cream; himmelsk :)

2009-10-04 @ 23:21:41
URL: http://www.metrobloggen.se/juvlijja
Postat av: sandra

åh, älska ben & Jerrys!

2009-10-05 @ 14:44:16

- Observera att det är copyright på bilderna

- Lämna gärna en kommentar och ha en bra dag (:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0