Jordnötssmör

Okej, helt seriöst, jordnötssmör är ruskigt smarrigt! Jag tror att min kära kursare, Mikaela, har smittat av sig lite. Hon är nämligen lite beroende av jordnötssmör (bland annat). Så pass att det var vad hon fick av mig i födelsedags present.
Jag blev sugen på att försöka göra eget jordnötssmör, jag menar, hur svårt kan det vara egentligen? Busenkelt var det!

Jordnötssmör


Du behöver:
Saltade eller osaltade jordnötter
ev. olja och salt

Häll i matberedare och låt den blanda ordentligt tills jordnötterna blivit en massa. Känns den för torr så kan man tillsätta lite olja.

Har du osaltade jordnötter så kan det krävas att man tillsätter lite salt men jag tycket att det fungerar lika bra med saltade nötter (lättare att hitta i affären dessutom!).


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fy vad gott. Är så himla sugen på bröd med russin som man värmer och har jordnötssmör, banan och sylt i. GOTT

2009-05-22 @ 15:29:39
URL: http://mymica.blogg.se/Iheartgreen
Postat av: Madeleine

De låter gott!

Du vet inte möjligtvis hur man gör jordnötssås? vad blandar man med då tro? de har ju jättegod på kinarestaurangen, skulle va kul att kunna göra sån själv :)

2009-06-05 @ 00:24:09
URL: http://maeee.blogg.se/

- Observera att det är copyright på bilderna

- Lämna gärna en kommentar och ha en bra dag (:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0